- Хотинські вісті
2020-й дав новий досвід і шанс участі в міжнародних конкурсах

Перемоги у Всеукраїнському фестивалі здобули учні та викладачі Хотинської музичної школи
Високосний 2020 рік видався складним, насиченим і непередбачуваним, проте можна пригадати й багато хороших моментів, які залишаться у пам‘яті на усе життя.
Учням та викладачкам Хотинської музичної школи, учасницям народного аматорського тріо бандуристок «Журавка» Хотинського будинку народної творчості та дозвілля 2020-й приніс новий досвід – участь у фестивалях та конкурсах у дистанційному форматі.
Це стало чудовою можливістю, про яку вони й не мріяли. Адже раніше, щоб поїхати виступати до Туреччини чи Іспанії, потрібно було б витратити чимало коштів і часу.
– Безумовно, виступати на сцені, перед глядачами – це найкраще, що може бути для артиста, – зізнається Марія Сельська. – Ми сумуємо за часами, коли їхали виступати «вживу». Проте онлайн формат конкурсів став нагодою показати свої здібності на міжнародному рівні, а отримані перемоги – шансом прославити країну далеко за її межами.
Напередодні Нового 2021 року учні Хотинської музичної школи та їхні викладачі здобули перемоги у різних номінаціях Весукраїнського відкритого фестивалю-конкурсу виконавської майстерності гри на народних інструментах «Барви Полтави».
Фестиваль проводиться і для учнів, і для викладачів, адже внесений до Реєстру дитячих та юнацьких міжнародних, всеукраїнських мистецьких конкурсів та фестивалів Міністерства культури України.

Учні здобули перемоги у таких номінаціях:
Маргаріта Проскура – лауреатка 1 ступеня у номінації бандура-інструментальна,
Вероніка Максимчук – лауреат 3 ступеня у номінації бандура-вокальна (викладач М. В. Керницька).
Владислав Гнатишин – дипломант конкурсу у номінації соліст-інструменталіст: гітара (викладач Г. К. Рогова).
А викладачі Марія Сельська, Марія Керницька і Ганна Рогова, учасниці тріо бандуристок «Журавка» Хотинського БНТД – лауреатки 2 ступеня у номінації ансамблі малого складу.
Кореспондентка «Хотинських вістей» привітала з перемогами та побажала нових творчих злетів учням, викладачкам і, водночас, учасницям тріо бандуристок «Журавка». А заразом й розпитала, чим їм подобається цей інструмент, які твори виконує тріо та як навчають дітей грі на бандурі.
Гра на бандурі – збереження
генетичного коду
Марія Сельська, Марія Керницька та Ганна Рогова – викладачки Хотинської музичної школи, які присвятили багато років навчанню дітей і грі на бандурі.
– Чим подобається вам бандура? Чому обрали саме цей інструмент?
– Бандура захоплює тим, що вона може звучати, як звучить твій настрій: і сумно, і весело, – ділиться Марія Керницька. – Граючи, можна робити бурю і світити сонцем, а ще, додаючи спів, відчуваєш певне піднесення і впорядкування думок.
– А які твори для виконання обирає тріо «Журавка»?
– Гадаю, цей інструмент дуже гнучкий у виборі творів, які можна заграти, – каже Ганна Рогова. – І якщо ми хочемо зберегти давню традицію гри на бандурі, вона мусить бути цікавою для сучасної аудиторії. Потрібно вчитися виконувати й відповідні композиції. Але, власне, уся глибина в тому, щоб зіграти саме народну пісню чи маловідому мелодію і разом з нею зберегти нашу спадщину, ідентичність.
Виконуємо народні українські, буковинські твори й авторські.
– Чи вважається бандура складним інструментом? У чому особливості її опанування?
– Для мене бандура не є складним інструментом, – ділиться Марія Сельська. – Навпаки, досить логічним, проте специфіка полягає у тому, що звук видобувається за рахунок «щипання» струн, а тому пальцям потрібен час для звикання. Головне – витривалість, щоб добре опанувати техніку і «поставити руку». Тоді можна заграти твір будь-якого рівня складності.
Проте усе індивідуально. Це як із вивченням мов: комусь може даватися складно, а іншим – навпаки. Якщо є бажання, то усе під силу, – запевняє Марія Сельська.
– Які основні правила у навчанні дітей? Як новачку опанувати бандуру, з чого починати і чи потрібна музична підготовка?
– Найголовніше – велике бажання і обов`язкове знання нотної грамоти, – зауважує Марія Керницька. – Важлива і наполегливість, любов до обраного інструменту. Велику роль відіграє й вдало підібраний репертуар, який має подобатися дитині, та вміння заохотити її.
Важливий і особистий приклад виконавської майстерності, бажання удосконалюватися і постійно вчитися новому.