• Хотинські вісті

Примусового переведення пенсіонерів на банківські картки не буде



Як уже писали «Хотинські вісті», плани високопосадовців та заява Пенсійного фонду України про примусове переведення з 1 вересня виплати пенсій на банківські картки викликали значний резонанс у суспільстві.


Адже не всі люди поважного віку вміють користуватися ними, не кажучи вже про те, що більшість з них живуть у невеликих селах і не мають навіть доступу до банкоматів, щоб зняти готівку.


У Хотинській громаді активісти проводили збір підписів під зверненням до вищого керівництва держави проти рішення перевести виплату пенсій на банківські картки.

Проте вже 30 квітня Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль заявив, що примусового переведення не буде. «Важливе питання соціальної сфери – доставка пенсій. Така доставка повинна відбуватися максимально комфортно для людей», – заявив глава уряду.


Він наголосив, що переведення пенсій на картку є правом людини, але не зобов’язанням. І це закріплять документально.


Тож днями Кабмін прийняв зміни до сумнозвісної постанови №277 від 29 березня. Нова постанова №546 від 26 травня оприлюднена на урядовому порталі 2 червня. Сподіваємося, це поставить крапку в історії про примусове переведення пенсіонерів на банківське обслуговування.


Пенсіонер має сам обирати спосіб отримання пенсії

«Пенсіонер сам має обирати, де і в який спосіб йому зручно отримувати пенсію. Якщо в банку – то в банку. Якщо в Укрпошті – то в Укрпошті. І ніхто не має права змусити його робити вибір не на свою користь, – прокоментував зміни до постанови генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.


Він зауважив, що цими змінами "нарешті покладено край двомісячній боротьбі величезної кількості громадян за комфорт і здоров’я літніх людей у частині доставки пенсій. Насамперед для 3,5 мільйона пенсіонерів, більшість яких просто фізично не має доступу до банкоматів, і відтак не може отримувати пенсію на картку... До 2023 року доставку пенсій, як і раніше готівкою і додому, будуть здійснювати листоноші та відділення Укрпошти».


Чому скасували обов’язкове переведення пенсії на картки?

Мінсоцполітики та Пенсійний фонд України неодноразово говорили про необхідність переведення пенсійних та соціальних виплат у безготівкову форму. Підтримує таке рішення і Укрпошта, але за єдиної умови – перехід має відбуватися поступово і так, щоб проблеми отримання коштів не перекладали на пенсіонерів. Про це поінформувала пресслужба компанії.


Нині Укрпошта доставляє пенсії для понад 3,5 мільйона пенсіонерів додому. Як йдеться у повідомленні, вартість доставки коштів ніяк не перекладається на пенсіонерів – цю послугу оплачує держава.


Проте, з переведенням виплат на банківські картки, пенсіонерам самим потрібно буде подбати про те, де і як зняти гроші. Завдання не з легких, бо у більшості сіл немає банкоматів і відділень банків. Як повідомляється, це і стало основною причиною відтермінування переведення пенсіонерів на картки. По суті, Укрпошта – єдина компанія, яка нині може забезпечити пенсіонерам у селах доступ до готівки, наголосили у компанії.


Нещодавно прийнята постанова №546 передбачає, що умови видачі пенсій будуть змінені в 2023 році – до того часу доставкою пенсій буде займатися Укрпошта.


Що робити пенсіонерам, які хочуть повернутися

на обслуговування до Укрпошти?

Якщо отримувати гроші на банківську картку не зручно, нова постанова дозволяє пенсіонеру повернутися на обслуговування до Укрпошти.


– Дуже добре, що в Кабміні дослухалися до скарг людей і скасували рішення про обов‘язкове переведення виплат пенсій більшості категорій пенсіонерів через банківські картки, – прокоментував територіальний менеджер АТ «Укрпошта» В‘ячеслав Трасковський.


Він наголосив, що новою постановою визначено: кожен бажаючий отримувати виплати через листонош, а не на картку, має право подати відповідну заяву до Пенсійного фонду України. Це можна зробити особисто або відправити таку написану заяву поштою.


Законних підстав відмовити в отриманні пенсії чи соцвиплати через пошту або змусити переходити на обслуговування в банк ні в Пенсійного фонду, ні в управлінь соцзахисту немає. Більше того, такі дії працівників можна кваліфікувати як зловживання службовим становищем.


Діє «гаряча лінія»

Як повідомили в Укрпошті, діє «гаряча лінія», куди пенсіонери можуть звертатися у разі, якщо їм відмовили у переведенні отримання пенсії через відділення зв‘язку чи листонош.

Залишити заявку можна за тел. (044) 354-52-73 або надіслати електронним листом на адресу pv@ukrposhta.ua.

Джерело – Чернівецька дирекція АТ «Укрпошта».

17 views0 comments