• Хотинські вісті

Послаблення карантину: рейд «Хотинських вістей»


Люди втомилися від карантину. Чимало краян кажуть: сидіти вдома вже немає ні сил, ні грошей, ні змоги. І масово вирушили на ринки, у крамниці та заклади сфери послуг. І далеко не всі дотримуються маскового режиму та соціальної дистанції. Одні вже махнули на це рукою, мовляв, будь що буде. Інші переконані: загрозу посадовці перебільшують. А ті, котрі продовжують носити маски, нарікають: чому правила виконують не всі?


Напруги додає те, що в Україні стартував другий етап послаблення карантину, проте у Чернівецькій області пом’якшення відбудуться пізніше, через найгіршу картину захворюваності на COVID-19 порівняно з іншими областями. Але ринки уже запрацювали.


Наразі у Хотинській ОТГ рішенням міської ради відкриті непродовольчі магазини, перукарні та стоматології. Проте – за умови здійснення цих видів діяльності з дотриманням рекомендацій щодо протиепідемічного захисту громадян задля їхньої безпеки.


Кореспонденти «Хотинських вістей» вирушили райцентром, щоб пересвідчитися, чи дотримуються цих рекомендацій підприємці, та дізнаватися, чи багато краян поспішили у перукарні, непродовольчі магазини і крамниці з дитячими товарами?


«Під час карантину перейшли на продаж онлайн» Як виявилося, у перші два дні після дозволу відкритися непродовольчому сектору чимало краян вирушили по одяг та іграшки для дітей. Продавчиня магазину «Масяня» Валентина Печевиста вважає, що недоцільним було закривати на такий тривалий термін крамниці з дитячими товарами у райцентрах: «А де було взяти речі для новонароджених тим батькам, які не встигли закупитись до карантину? Так, довелося перейти у режим торгівлі через інтернет. Але з цим не все так просто, адже більшість покупців хочуть подивитись на річ, перевірити якість. За увесь карантин було лише декілька замовлень онлайн, дехто «придивився» речі та вже у перші дні після відкриття крамниці прийшов та купив».


Жінка поділилася, що після двох місяців сидіння вдома деякі покупці приходять за однією річчю, а купують декілька, адже емоції беруть гору. А особливо, якщо з дітками заходять у відділ іграшок. І лише на виході діляться роздумами: Карантин дозволив суттєво зекономити сімейний бюджет. Також тут покупців просять не заходити без масок, а також пропонують їм одноразові рукавички та засоби для дезінфекції рук.


У торгівельному центрі покупців мало В обідню пору у міському торгівельному центрі покупців немає, лише продавці між собою перегукуються. Вони бідкаються, що за день залами можуть пройтися максимум 15 людей, а щось купують – одиниці. – Хоча відвідувачів мало, але продавці дотримуються правил, у кожному залі є антисептики, маски, якщо комусь потрібно. Єдине, що хочемо сказати: за ці два місяці підприємці торгівельного центру не працювали з під поли, а чесно сиділи на самоізоляції вдома, при цьому залишилися без підтримки держави. Вважаю, що можна було непродовольчі магазини і не закривати, бо приміський транспорт не працює, людей і так мало, – переконана Світлана Зінькова.


У магазинах секондхенду дотримуються вимог

Понад два місяці магазини вживаного одягу були зачинені, поки не отримали дозвіл відкритися. – Працюємо, дотримуючись санітарних вимог, дезінфікуємо руки усім відвідувачам і маємо одноразові рукавички. Кожні дві години проводимо відповідну обробку приміщення, зокрема примірочних, провітрювання, проводимо обов’язковий температурний скринінг для персоналу – зранку та ввечері. Також нанесли на підлогу розмітки для дистанції у черзі, – розповіла Юлія Саранчук, адміністратор магазину «ЄвроСекондХенд». На час нашого рейду відвідувачів було мало. Хоча це день оновлення товару, і до карантину, тут, зазвичай, майже повна зала покупців.


«Відкриття перукарень – найбільший ризик та довгоочікувана радість» Відвідування перукарень та салонів краси міста – одне з пріоритетних завдань нашого рейду, адже після двох місяців карантину до них поспішають багато краян. Їх власники запевняють: ажіотажу немає, та все ж клієнтів достатньо, принаймні, поки. І це в час, коли ще не відновлені приміські перевезення.

Звичайно, ні для кого не секрет, що під час карантину дехто надавав послуги вдома, хтось час від часу приймав клієнтів у напівзачиненому приміщенні, проте не всі. Чимало дотримувалися загальноприйнятих застережень. Ми відвідали декілька перукарень міста. Виконувати протиепідемічні заходи намагаються в усіх таких закладах. Також представники місцевої влади та відповідних служб проводять перевірки, чим стимулюють підприємців дотримуватися правил.

– Згідно із вимогами забезпечуємо персонал та клієнтів засобами індивідуального захисту, здійснюємо надання послуг за попереднім записом, – розповіла Віта Козак із перукарні «Територія краси». – Відвідувачі також ставляться з розумінням, черг не створюють.

– Постійні клієнти дзвонять та записуються на стрижку, більшість із нетерпінням очікували послаблення карантину, адже волосся сильно відросло, а охайно виглядати хоче кожен. До перукарні вхід дозволений виключно в масці, хоча, наприклад, під час фарбування чи деяких процедур доводиться її знімати. Майстри ретельно дезінфікують робочі поверхні та інструменти, – запевнила Інна Борисинкова, власниця та майстриня салону краси «Леді».

– У нашому салоні здійснюємо прийом виключно за попереднім записом, а щоб дотримуватися безпечної дистанції і запобігати великому скупченню людей – розміщуємо майстрів через одне робоче місце, – розповіла Галина Гаватюк, адміністратор салону краси «Мирослава». – Відвідувачів просимо очікувати на вулиці та у коридорі, аби зменшити контактування між ними.

«Карантин змусив перейти на доставку квітів та вчитись не втратити клієнта» Квітковий магазин «Studio decor» нині працює у звичному режимі. Та під час карантину власниці Галині Палій, як і багатьом іншим квітникаркам, довелося пережити різне. Спочатку виникла проблема: куди подіти свіжі, щойно привезені квіти? Бо у перший же день введення обмежень крамницю зачинили. Доводилося працювати з доставкою, перелаштовуватися.

– Звичайно, що з постійними клієнтами могла зв’язатися по телефону, тому з доставкою не виникало проблем. Лише, коли закінчилися квіти (адже раніше постачальник їх привозив з Нідерландів), довелося попітніти у пошуках нових поставок. Доводилося навіть продавати гіацинти, які виростив мій батько у селі, з ними і компонували усе, що могли, – ділиться Галина. – Також наявність вільного часу дала можливість розвивати свій Інтернет-магазин. Треба зазначити, що зараз стало ще важче, аніж на початку карантину. Люди поки нічого не святкують, навіть крижми не беруть, бо хрестини не справляють.

Представникам малого бізнесу потрібно розглядати усі можливі варіанти, пропонувати інші товари, на які ще є попит, аби не втратити свою справу.

0 views

Підпишіться на наші новини:

Редакція "Хотинські вісті"

вул. Незалежності, 44,
м. Хотин, Чернівецька обл., УКРАЇНА

+38 (03731) 2-17-63, 
+38 (03731) 2-17-65

hotvisti@gmail.com

  • White Facebook Icon
  • Белый Google+ Иконка

© 2015 "Хотинські вісті". Усі права захищені. Дизайн ІА "НОВОСЕЛИЧЧИНА"

Детальніше тут: https://www.hotvisti.com.ua/products/komanda-rukshina-u-trijtsi-lideriv-yunatskogo-chempionatu-obalsti-z-futbolu/