• Хотинські вісті

Перша річниця інклюзивно-ресурсного центру


Тут особливі діти розвиваються, вчаться і знаходять друзів

13 вересня Інклюзивно-ресурсний центр Хотинської районної ради відзначає першу річницю своєї діяльності. За цей рік установа стала для діток з особливими освітніми потребами місцем, де вони можуть навчитися чомусь новому, поспілкуватися між собою, знайти друзів. Це дуже важливо для них, адже, на жаль, зазвичай їхній простір обмежений. А для батьків таких дітей центр також є майданчиком, де можна поділитися наболілим, поспілкуватися, обмінятися досвідом та разом із спеціалістами знайти вихід із складної ситуації.


Мар’яна Зуберська з Крутеньок з п’ятирічною донечкою Ангелінкою були одними з перших відвідувачів закладу з часу його відкриття. Для них, як і для інших, така можливість безоплатно проходити реабілітацію, котра зазвичай тривала й дороговартісна, неабиякий плюс. У дівчинки вражена нервова система головного мозку, з нею займаються психолог, реабілітолог, логопед. Вона все розуміє, на все реагує, і хоч поки що не розмовляє, проте матір сподівається на кваліфіковану допомогу педагогів і мріє якнайшвидше почути довгождане «ма-ма». Мар’яна Анатоліївна переконана, що батьки діток із інвалідністю не повинні боятися звертатися за допомогою, навпаки – вони мають прагнути забезпечити своїм дітям повноцінне життя в суспільстві, для цього і потрібні такі заклади, як інклюзивно-ресурсний центр.


За словами керівника центру Олесі Пислар, завдання ІРЦ – забезпечити супровід дитини від 2-х до 18-ти років, надаючи їй можливість навчатися, розвиватися, отримати доступ до дошкільної та середньої освіти. Очільниця центру додає: «Найбільшим досягненням є соціалізація наших вихованців. Тішать і перші результати: хтось займається з педагогами індивідуально, частина діток пішли в дошкільні навчальні заклади, деякі – у школи».


Основною діяльністю центру є корекційна робота, комплексне вивчення особливостей та потреб кожної дитини, консультування батьків та їхніх дітей. Для цього в установі трудяться семеро педагогічних працівників: два вчителі-дефектологи (олігофренопедагоги), учитель-реабілітолог, учитель-логопед, два практичні психологи. До речі, у червні 2019 року троє фахівців ІРЦ успішно пройшли підвищення кваліфікації з курсу «Користування психодіагностичними методиками WISC-IУ, Leiter-3, Conners-3, PEP-3, CASD» та отримали сертифікати на користування цими методиками у своїй діяльності. Нині заклад потребує вчителів-дефектологів та логопедів.


Торік працівники центру провели 201 комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей для визначення їхніх освітніх потреб. Зокрема, протягом лютого–березня було організовано виїзне обстеження 83 вихованців у двох Хотинських спеціальних школах-інтернатах. Щотижня впродовж року інклюзивно-ресурсний центр відвідували 29 дітей з особливими освітніми потребами. Загалом, проведено 1280 корекційно-розвиткових занять: це лікувальна фізкультура, логопедичні заняття та корекційно-розвиткові заняття практичних психологів і вчителя-дефектолога (олігофренопедагога).


Протягом навчального року здійснювали методичний супровід педагогів та керівників освітніх закладів з питань інклюзивного навчання та організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Зокрема, проведено 6 навчальних семінарів, до яких було залучено 109 учителів різних категорій. Організовано 2 семінари-тренінги для батьків особливих діток.


Фахівцями ІРЦ за рік надано більше 300 консультацій, зокрема: батькам, педагогам, керівництву освітніх установ, працівникам закладів охорони здоров’я.


Упродовж 2018–2019 навчального року проведено 11 майстер-класів для дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків. Допомагали їх реалізувати юні джури – учні Хотинської ЗОШ №5.


Нагадаємо, офіційне відкриття КУ «ІРЦ» відбулося 13 вересня 2018 року. Із державного та міського бюджетів минулого року профінансовано ремонти приміщень, закупівлю меблів, мультимедійного та комп’ютерного обладнання, дидактичних матеріалів та спортивного інвентаря.


Центр знаходиться у приміщенні Хотинської гімназії. Тут раді допомогти кожній особливій дитині розвиватися та адаптуватися до суспільства.


Інклюзія – у дії

З вересня торік у закладах освіти Хотинського району організовано роботу інклюзивних класів, введено 19 ставок асистента вчителя. Нині є 10 вільних вакансій.

Нагадаємо, інклюзивна освіта – це забезпечення рівного доступу до навчання у загальноосвітніх закладах для дітей з особливими освітніми потребами, а також їхня інтеграція, організація спільного навчання, яке охоплює всіх школярів.

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, у яких у разі необхідності їм буде надаватися підтримка у навчальному процесі.

54 views

Підпишіться на наші новини:

Редакція "Хотинські вісті"

вул. Незалежності, 44,
м. Хотин, Чернівецька обл., УКРАЇНА

+38 (03731) 2-17-63, 
+38 (03731) 2-17-65

hotvisti@gmail.com

  • White Facebook Icon
  • Белый Google+ Иконка

© 2015 "Хотинські вісті". Усі права захищені. Дизайн ІА "НОВОСЕЛИЧЧИНА"

Детальніше тут: https://www.hotvisti.com.ua/products/komanda-rukshina-u-trijtsi-lideriv-yunatskogo-chempionatu-obalsti-z-futbolu/