• Хотинські вісті

Мода та екологіяпов‘язані тісніше, ніж здається



В останню п’ятницю листопада суспільство поділиться на два табори: одні поринуть у розпродажі – так звану «Чорну п’ятницю», а інші, протестуючи, відзначатимуть День без покупок.


Трапляються і трагічні, і кумедні випадки

«Чорна п’ятниця» – найграндіозніший розпродаж у США. Назва утворилася спочатку через автомобільні затори біля супермаркетів, пізніше – через криваві битви, стрілянину й людські жертви.


Багато покупців зізнаються, що беруть участь у розпродажі року через інтерес до безладів і хаосу. Так би мовити, заради гострих відчуттів.

Крім драматичних подій, під час розпродажів стаються й веселі випадки. Кумедна історія трапилася у невеликому німецькому містечку, де виникла бійка між жінкою і пенсіонером. Вона забрала останній візок, а літній чоловік грубо вихопив його у неї. За сестру заступився брат. У відповідь старенький почав кидати у нього різні товари із полиць. Бійка перейшла у ковбасний відділ.


Люди билися палицями ковбаси, жіночка кидалася сардельками. Закінчилася «ковбасна битва» невеликими травмами, потім поліцейським відділком.


В Україні шалені знижки важко знайти

Свято шопоголіків в Україні проходить спокійніше, оскільки таких шалених знижок, як у США, у нас не очікується.

Та й платоспроможність населення суттєво нижче.

Згідно з минулорічним соцопитуванням, у «Чорну п’ятницю» 35% опитаних українців щось придбали, найбільше з них – одяг і взуття.


Купують, а потім викидають

А чи знаєте ви, що зі 100 мільярдів предметів одягу, які випускають щороку, 60% люди викидають упродовж 12 місяців після покупки. Тоді як, щоб компенсувати своє виробництво, річ має бути одягнена приблизно 60 разів.


Мода та екологія пов’язані тісніше, ніж здається. Fashion-індустрія нині на 3-му місці із забруднення довкілля після видобутку нафти та сільського господарства!


Процес фарбування тканин є другим після сільського господарства забруднювачем води у світі. Лише на виготовлення однієї пари джинсів витрачають 7000 літрів води, а для звичайної футболки – 2700 літрів.


Щорічно текстильна індустрія споживає 132 мільйони тонн вугілля та 6–9 мільярдів літрів води.


Не піддавайтеся шопоголізму!

Щоб на сміттєзвалища не потрапляли тонни текстилю, достатньо просто змінити свій підхід до вибору речей. Купуйте лише якісні. Вони дорожчі, але прослужать довше.


Одяг, який уже не носите, віддавайте іншим. Якщо раніше купувати вбрання у секонд-хендах було не надто престижним, то нині там одягається основна частина молоді і не тільки.


Зросла кількість онлайн продажів старого одягу. Вінтаж міцно зайняв позиції в світі моди і є актуальним.


Якщо цієї п’ятниці шопоголізм захопить і вас, зробіть крок назад і запитайте себе: «Мені це дійсно треба?». Робіть свідомий вибір. Ми маємо жити не тільки теперішніми потребами, а й дбати про стан природи завтрашнього дня.

Ірина Козачок,

начальниця відділу еколого-освітньої роботи національного природного парку «Хотинський».


26 views0 comments