• Хотинські вісті

Зміни для водіїв у 2022 році



У 2022 році для українських водіїв передбачено кілька нововведень, у тому числі штрафи та обов’язковий техогляд.

Публікуємо матеріал, наданий адвокатом Віталієм Боднарюком:


1. Повернення обов’язкового техогляду

Починаючи із вересня 2022 року всі автомобілі з українською реєстрацією знову будуть регулярно проходити обов’язковий техогляд. Таку норму вперше повернули з 2011 р. через необхідність відповідності європейському законодавству. Це передбачено Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

Міністерство інфраструктури оприлюднило законопроєкт про повернення обов’язкового техогляду (проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони»).


Згідно із вказаним законопроєктом, легкові автомобілі (з кількістю пасажирів до 9) повинні проходити техогляд через 4 роки після першої реєстрації, а далі – раз у 2 роки. Якщо автомобіль використовується як таксі, то необхідно проводити щорічно.


Проходити техогляд буде потрібно протягом місяця з дати першої реєстрації. Наприклад, якщо авто зареєстровано 10 січня 2018 року, то це необхідно буде зробити до 10 лютого 2022 року.


При цьому, незалежно від дати першої реєстрації, зобов’язані проводити техогляд такі категорії осіб:

- нові власники автомобілів протягом 10 днів після перереєстрації транспортного засобу на своє ім’я;

- після ДТП, в яких були пошкоджені елементи машини, що впливають на безпеку водіння (підвіски, системи управління, подушки безпеки, системи гальмування, деформація кузова);

- у разі виявлення істотних неполадок у дорозі.

Не підлягають обов’язковому технічному контролю такі транспорті засоби:

- які рухаються зі швидкістю до 25 км/год;

- які не використовуються на дорогах загального користування;

- з об’ємом двигуна, що не перевищує 125 куб. см або з електродвигуном потужністю до 4 кВт.


Слід зазначити, що якщо автомобіль вчасно не пройшов обов’язковий техогляд, власник отримає штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – поки це 1 700 грн. У разі повторного порушення загрожує позбавлення водійських прав.


До речі, в Україні зареєстровано близько 10 млн автомобілів та близько 800 сертифікованих центрів, що мають законні підстави проводити техогляд. Таким чином, протягом року кожен такий центр повинен провести перевірку приблизно 6 250 тисяч авто. З урахуванням того, що в 2022 році 260 робочих днів – щодня на станції буде проходити техогляд 24 машини – 3 авто на годину.


2. Вживані автомобілі подорожчають

Протягом першого півріччя 2022 року ціни на старі автомобілі в Україні зростуть приблизно на 15–20%. Це пов’язано з підвищеним попитом на вторинний ринок через нестачу нових машин по всьому світу.


За словами аналітиків, ціни в країні будуть зростати паралельно з ринками Європи, США, Кореї та Китаю. Причина – глобальна криза автопрому, пов’язана з дефіцитом чипів і, як наслідок, нових автомобілів.


Що стосується України, то на ринок за останні місяці потрапило багато колишніх «єврономерів», середній вік яких – 13 років. Більше половини формують недорогі автівки (до $ 10 тис.). А більш «молодий» транспорт, який коштує дорожче, в Україну майже не завозять.

У підсумку, за прогнозами експертів, салони будуть розпродавати ті запаси, які залишилися, за старими цінами.


Варто відзначити, що ще одним важливим фактором зростання цін на транспортні засоби стало подорожчання сировини – сталі, алюмінію, міді, пластику. Тому вже з 1 січня цінники зростуть на 5–8%. Крім того, на дорогах з’явиться більше китайських машин.


3. «Порозумнішають» камери автофіксації порушень ПДР України

Із 2022 року дорожні камери почнуть фіксувати проїзд на червоне світло та їзду зустрічною смугою, а також зупинку на смузі громадського транспорту. Про це заявив заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.


До кінця минулого року на дорогах України фіксували порушників 270 камер, а у 2022 році запрацюють ще 210 датчиків.


4. Можливе повернення бальної системи штрафів

Українцям можуть повернути бальну систему штрафів – подібна практика використовувалася з 2015 до 2020 року. Її принцип досить простий – на початку року кожному водієві нараховувалося 150 балів, і за порушення ПДР щоразу списувалося по 50 балів. Якщо водій вичерпає ліміт, йому доведеться сплачувати штрафи. Наразі законопроєкт перебуває на стадії розробки.


5. Техогляд вантажівок та транспорту для перевезень пасажирів

Із 12 листопада 2021 року на дорогах України з’явилися нові діагностичні станції для техогляду автомобілів. Вони можуть перевірити транспортні засоби, що використовують для отримання прибутку, на відповідність до стандартів:

- стану фар;

- стану протектора шин;

- на аналіз викидів вихлопних газів;

- коефіцієнт димності дизельних двигунів;

- рівень шуму, що видає автомобіль;

- визначення стану кермового управління.


6. Запровадження податку на розкіш

Із цього року на водіїв в Україні накладуть новий податок, а також розширять список автомобілів, які вважатимуть за розкіш.


Так, платити доведеться водіям автомобілів, яким менше 5 років з дати випуску, а ціна перевищує 375 мінімальних зарплат (близько 2,5 млн грн).

При цьому, розмір автомобільного податку сягає 25 тис. грн на рік.


7. Нові правила отримання посвідчення водія

Україна поступово переходить на європейські стандарти, для водіїв змінять правила отримання водійських посвідчень. У 2022 році громадянам менше виділятимуть годин на підготовку, а для успішного проходження іспиту потрібно 63 години теоретичних занять замість 100.

Віталій Боднарюк, адвокат.




1,089 views0 comments